Dokumentumaink Beszámoló 2010

Fényképeink

Beszámoló 2010 PDF Nyomtat Email

A 2010-es év programjai

Január 14. Belvárosi rehabilitáció új terv bemutatása a Lovassy Gimnázium zenetermében.

Január 26-án közgyűlés volt a Lovassy Gimnázium fizika termében.

Február 10-én farsangi játszóház a Lovassyban.

Február 26-án farsangi mulatság a Zóna étteremben. Zenével és tánccal, meglepetés műsorral a tagjaink összeállításában és előadásában.

Március 15-én ünnepi koszorúzás a Korona vendéglő falán lévő Petőfi emléktáblánál.

Március 17-én beszélgetés Perlaki Róberttel, a Petőfi Színház szcenikusával.

Április 17-én egész napos, buszos kirándulás - Komárom Erőd, Tata, Kamalduli kolostor meglátogatásával.

Május 6-án takarítás a Völgyikút őspark területén, majd virágosítás a megszokott helyeken.

Május 8-án hagyományosan részt vettünk a Jókai bableves-főző versenyen Balatonfüreden, ahol a 3. helyezést értük el csapatunkkal.

Május 15-e Civil Nap, melyet elmosott a vihar.

Június 2-án Petőfi színházi látogatás – Perlaki Róbert vezetésével, ahol a részt vevők megismerkedhettek a kulisszák mögötti élettel, technikával és a műhelyekkel.

Június 6-án Völgyikút Családi Nap – kézműves foglalkozásokkal, sporttal, szűrővizsgálatokkal és számháborúval vártuk az érdeklődő családokat. Valamint bográcsban készült gulyást is lehetett fogyasztani. A Családi Napok közül ez az esemény volt eddig a leglátogatottabb. Évről-évre növekszik a program után érdeklődők száma.

Június 5-én az örvényesi malom bemutatása Wöller István tagunk segítségével (távolsági busszal). Betekintést nyertek a részt vevők a malomipar és a régi vízimalmok világába.

Augusztus 17-én a Városházán történt meg a virágosítási verseny eredményhirdetése.

Szeptember 16-án a Régi idők mesterei kiállításon a Veszprém Megyei Múzeum és a Veszprémi Építőipari Múzeum anyagaiból összeállítottak voltak megtekinthetőek. A kiállítást Gy. Lovassy Klára, az építőipari múzeum igazgatója nyitotta meg. A kiállítás egy hónapon keresztül volt megtekinthető a Lovassy Gimnázium aulájában.

Szeptember 22-én dr. Kígyósi Zsuzsanna előadását hallgathatták meg az érdeklődők. A Parkinson- és Alzheimer-kórról és az időskori gondoskodásról, lehetőségekről beszélt a neurológus, pszichiáter doktornő.

Október 9-én egész napos, buszos kirándulás szerveztünk. Gödöllő, Máriabesnyő és Hollókő útvonalon megtekintették a részt vevők a nevezetességeket. Hollókőn egy szüreti mulatság résztvevői lehettünk.

Október 13-án Kositzki Attila nyugállományú altábornagy valamint Simon Zsolt szolnoki repülőőrnagy vetített képes előadását láthattuk. Közreműködve a Veszprémi Hagyományőrző Egyesülettel valósult meg a program. A hagyományőrzők kiállítást állítottak össze bemutatva a repülés elmúlt 100 évét. A Dohnányi zeneművészeti középiskola fúvós növendékei, valamint a Deák Általános iskola növendékei ének és furulyaszámokkal szórakoztatták a megjelenteket.

November 25-én adventi játszóházat rendeztünk a megyei könyvtárban, ahol felnőttek és gyerekek egyaránt elkészíthették adventi díszeiket. A Kozmutza Flóra speciális iskola növendékeinek kis csapata, két kísérővel szintén eljött a programra.

December 11-én a hagyományossá vált Luca-napi mulatságunkat tartottuk meg a Zóna étteremben. Szintén hagyományosan kis műsorral kedveskedtek tagjaink a megjelenteknek. Zenés vacsorával, tánccal zártuk le az évet.

Klubnapok

Minden hónapban tartottunk szerdánként klubnapokat a Lovassy Gimnáziumban. Többek között: februárban farsangi ünneplés, (Vetítés a malmokról), március végén húsvéti készülődés, áprilisban Péller Andrásné: történelmi órát tartott, októberben szintén Péller Andrásné tartott megemlékezést, novemberben – tökös-mákos rétes sütő verseny volt, decemberben kiskarácsonyt tartottunk.

Részt vettünk egyéb programokon is, mind a városban, mind pedig Veszprémen kívül is.

Siófokon tagjaink részt vettek a Stefánia-napon és a Lehár esten – Veszprém város korhű ruháiban – a Jeruzsálemhegyi Baráti Körrel közösen.

A Veszprémi Magyar-Finn Egyesület csatlakozott egy Unesco-s kezdeményezéshez, melyen tagjaink is részt vettek – közös kötésen.

A Jeruzsálemhegyi Baráti Kör 20 éves jubileumán való részvétel.

A Buhim-völgyi Szalon rendezvényén is megjelentünk.

December 6-án a Csengők szólnak asszonyoknak – Női helytállás napja – a Veszprémi Nők Kerekasztala szervezésében is részt vettünk – két tagunk kapta meg a Női helytállás emléklapját.